Linky 25 a 26 sice zamíří na Tomkovo náměstí, ale následně odbočí směrem do husovické vozovny. Zřejmě od července už nepojedou ani na náměstí, protože skončí v provizorní konečné Štefánikova čtvrť. Změna trasy trolejbusů je nutná kvůli pokračující výstavbě částí velkého městského okruhu Tomkovo náměstí a Rokytova. Dělníci začnou v květnu bourají stávající starý most přes řeku Svitavu, namontované mostní provizorium sloužící jako náhrada má menší nosnost, což znemožní jízdu trolejových vozů.

PRODLOUŽÍ TRASU SPOJE 57

Místo trolejbusů pojedou přes konstrukci autobusy linky 57, kterou dopravní podnik prodlouží z Merhautovy na Pálavské náměstí bez zajížďky na Starou osadu. Spojení mezi ní a Tomkovým náměstí zajistí také okružní autobusové spoje 44 a 84. „Pro obsluhu Vinohrad a Líšně zavedeme trolejbusovou linku 27 v trase Stará osada, Pálavské náměstí, Novolíšeňská a Jírova," doplnila mluvčí dopravce Hana Tomaštíková.

Klíčové troljbusové spojení v Brně bude mít jinou trasu.
Dvouletá výluka: kvůli stavbě VMO Tomkovo náměstí utnou v Brně páteřní trolejbus

Drobná úprava trasy nastane u autobusového spoje 53, který běžně končí ve Štefánikově čtvrti. Nově cestující zaveze pouze na Halasovo náměstí.

VE ŠPIČKÁCH POMŮŽE LINKA 72

Ve špičkách pracovních dnů zajedou do výlukové oblasti také autobusy linky 72. Z Technologického parku zamíří přes královopolské nádraží do Štefánikovy čtvrti, odkud budou pokračovat na Tomkovo náměstí a dál na konec Obřan. „Mezi Technologickým parkem a Štefánikovou čtvrtí nahradí část spojů linky 53. V úseku od Tomkova náměstí po zastávku Obřany, sídliště zajistí náhradu za odkloněné spoje 57," upozornila Tomaštíková.

Mezi linkami 25, 26, 44, 57, 72 a 84 cestující přestoupí v zastávce Merhautova, která poslouží jako menší uzel městské hromadné dopravy. Poté, co začnou zřejmě od července zajíždět trolejbusy do Štefánikovy čtvrti, bude nástup na jiný spoj možný v tamní stejnojmenné zastávce.

ŘIDIČI POUZE JEDNÍM PRUHEM

Dočasné omezení dopravy na jeden a jeden pruh začne platit u mostu přes Svitavu od soboty. Dělníci totiž musí napojit mostní provizorium, udělat překopy a odstranit ostrůvky.

Zpátky do dvou pruhů v každém směru se doprava vrátí od další soboty, kdy řidiči nově zamíří na dočasnou konstrukci. V následujících dnech pak začne demolice pravé části starého mostu, po němž vede hlavní silniční tah oblastí.

Konstrukce mostního provizoria přes řeku Svitavu u Tomkova náměstí už je celá namontovaná. Stavbaři v jeho blízkosti dodělávají zemní tělesa nájezdových ramp.
Pokrok u Tomkova náměstí: mostní provizorium už celé stojí, čeká na dopravu

„Po provizoriu řidiči pojedou ve směru do Husovického tunelu, v opačném směru po levé straně mostu. Tento stav potrvá do konce dubna 2023, kdy plánujeme zprovoznění rampy Nová Dukelská, nového pravého mostu a rampy Karlova vpravo,” sdělil ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.