Zatímco bývalé vedení radnice Brno-střed plánovalo i zprovoznění veřejných toalet, které se kdysi ukrývaly pod zastávkou, to současné s nimi při rekonstrukci nepočítá. „Zastávku opravíme ve smyslu jejího původního užívání, tedy aby mohla sloužit jako přístřešek. Plány předešlého vedení radnice se ukázaly jako nereálné," zdůvodnil místostarosta Jiří Švachula odklon od návrhu.

Podle něj změnu v plánech způsobila špatná komunikace s památkáři v minulém volebním období. To ale ředitel brněnské pobočky Národního památkového ústavu Zdeněk Vácha popřel. „Naopak jsme návrh s kavárnou a obnovením veřejných záchodů podporovali a komunikovali i s jeho projektanty," řekl. Do cesty se rekonstrukci nakonec postavily stavební a hygienické limity, které historická zastávka nesplňovala.

Anketu v roce 2012 pro lidi otevřel tehdejší starosta městské části Libor Šťástka. I on by stejně jako většina hlasujících na Obilním trhu raději viděl kavárnu. „Přesto jsem rád, že se pokračuje v záchraně památky, ačkoliv jinak, než jsme původně plánovali," shrnul.

Přístřeší by měla zastávka nabídnout ještě letos. „Pokud se nevyskytnou žádné zásadní komplikace, tak bychom měli s opravami skončit za deset týdnů," upřesnil Švachula. Za opravu celkem město zaplatí více jak milion a půl. Na začátku minulého roku ji přitom městská část koupila od dopravního podniku za sto čtyřicet tisíc korun.

Právě bývalý majitel zastávky opravy vítá. Především s ohledem na blížící se deštivý podzim. „Pro cestující je to určitě změna k lepšímu. Každé zvelebení zastávek oceňujeme," zhodnotila mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová.

Brňany žijící v okolí Obilního trhu těší hlavně to, že zastávka konečně nebude chátrat. „Je mi třicet let a co si pamatuji od dětství, vždycky byla zastávka v hrozném stavu," shrnul Brňan Oldřich Jeníček stav funkcionalistické památky, kterou navrhl v roce 1926 architekt Oskar Poříska.