Dopravu chce magistrát řešit, protože je na místě zmatečná. „Prostor je přehuštěný. Řidiči tam nejezdí proto, aby někoho vysadili na vlak. Pouze si zkracují cestu,” uvedl náměstek primátora Matěj Hollan. Výsledky průzkumu podle něj ukázaly, že šestasedmdesát procent aut přes hlavní nádraží jen projíždí.

Řidiči už nezahnou přes trasu tramvají v několika směrech, třeba od Nádražní do Benešovy ulice. Dále také neodbočí u hotelu Grand doleva při průjezdu pod viaduktem od Křenové ulice. Auta, která budou vyjíždět z Masarykovy ulice, budou mít zakázáno odbočit doleva k hlavnímu nádraží. Pojedou tak na Nové sady.

Pro zvětšení klikněte.Náhradní trasa povede přes Úzkou ulici. „Malý městský okruh, třeba Koliště nebo Úzká, je připravený na velké množství dopravy na rozdíl od Nádražní ulice,” popsal Hollan.

Řidičům se změny příliš nelíbí. Podle Jana Malíře z Brna si kvůli nim cestu zbytečně prodlouží. „Velký problém bude zákaz odbočení z Křenové ulice, protože odbočit doleva se nedá už před viaduktem,” řekl.

Zákazy odbočování jsou nesmyslné i podle Jana Mandáta ze spolku Brno autem. „Rozhodnutí obsluhu nádraží jen zhorší. Směrem k Malinovského náměstí se člověk nedostane z hlavního nádraží. Bude to muset zdlouhavě objíždět na Špitálku, nebo se někde složitě otáčet,” popsal.

Změny se nedotknou jen trasy. Od ledna, pokud bude připomínkové řízení bez komplikací, budou muset řidiči na nádraží dodržovat rychlost nejvýše třicet kilometrů v hodině. Lidé se musí přizpůsobit také při parkování. U pátého a šestého nástupiště a u Tesca magistrát zavede místa na krátkodobé stání. „Vyloží si věci, nebo na někoho počkají. Řidiči tam ale nebudou moct stát dlouho,” vysvětlil Hollan.

Dopravní podnik změnu vítá. „Osobní auta v těchto místech často blokují provoz. Věříme, že opatření dopravu zklidní v okolí důležitého dopravního uzlu,” uvedla mluvčí Barbora Lukšová.

ELIŠKA POSPÍŠILOVÁ