Smlouva platí od ledna do konce prosince 2022. „Výsledkem našich jednání je kompromis mezi představami odborových organizací a reálnými možnostmi dopravního podniku. Navýšení mezd pro příští rok o čtyři procenta znamená zvýšené náklady o šedesát milionů korun. Vzhledem k tomu, že jsme letos mzdy nevalorizovali, vnímám jako povinnost prostředky na jejich navýšení v napnutém rozpočtu najít,“ sdělil generální ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.
S výsledky kolektivního vyjednávání jsou spokojení také odboráři. Vedení dopravního podniku i města vzalo v potaz jejich návrhy a připomínky. „Navíc jsme prosadili nárok na stravenky pro všechny zaměstnance podle odpracovaných směn, tedy i za přesčasové služby a pro brigádníky,“ řekl předseda Odborového svazu dopravy Libor Weinstein.

Zaměstnanci Dopravního podniku města Brna budou mít od Nového roku nárok i na vyšší příspěvek na rekreaci. Z dvanácti set korun se zvýší na patnáct set.
Brněnský dopravní podnik přitom potýká vinou koronavirové pandemie s vysokými ztrátami. Propad z tržeb za jízdné je letos už 168 milionů korun, dopravci se zvýší i náklady na elektrickou energii. „Městu jsme pro příští rok vyčíslili ztrátu 430 milionů. Dostali jsme od něho navíc pětačtyřicet," vyčíslil v rozhovoru pro Deník Rovnost Havránek.
Brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl minulý týden uvedl, že hledali úspory v oblasti mezd, vnitřních nákladů i spojů. „Cílem bylo, abychom optimalizovali dopravní výkony v úsecích a časech, kde vytíženost dopravních spojů není tak velká, ne abychom snížili komfort cestujících," oznámil Kratochvíl.