Svá vyhrazená místa mají podle nich ve večerních hodinách uvolnit některé veřejné instituce, například soudy. „Chceme, aby město s institucemi o večer nevyužívaných parkovacích místech jednalo,“ vysvětlila místostarostka městské části Jasna Flamiková.

Opoziční zastupitel Martin Říha přistupuje k návrhu opatrněji. „Nevím, jestli je to dobrý nápad. I v noci se páchá trestná činnost, takže musíme nejprve prověřit, kolik míst třeba Nejvyšší soud nebo policie skutečně potřebuje,“ upozornil.

Podle něj navštěvují kanceláře v noci třeba advokáti. „Navíc si svá parkovací místa platí,“ upozornil Martin Říha.

Parkování v Brně
• Politici městské části Brna-středu navrhují, aby instituce v centru daly svá parkovací místa ve večerních a nočních hodinách k dispozici.

• Podle Jana Mandáta ze spolku Brno autem tak může vzniknout až sto třicet parkovacích míst.

Jednou z institucí, která by měla svá místa uvolnit, je Nejvyšší státní zastupitelství sídlící v Jezuitské ulici. Nejvyšší státní zástupce Pavel Zeman s tím nesouhlasí.

„Vždy jsme byli rádi, že se město chovalo velmi vstřícně vůči justici. Třeba i tím, že poskytovalo zázemí pro parkování zaměstnanců. Byl bych rád, kdyby tomu tak zůstalo i nadále. Pokud tato vstřícnost pomine, pak je nutné zvážit, zda Brno i nadále stojí o to, aby bylo centrem justice,“ reagoval.

Podle Jasny Flamikové by se měli nápadem nyní zabývat brněnští radní. Náměstek primátora Matěj Hollan o něm ale ještě v pátek nic nevěděl. „Nikdo se na mě zatím neobrátil. Rozhodně je to dobrá cesta jak vyřešit parkování pro rezidenty,“ reagoval.

Ilustrační fotografie.
Odboráři hrozí stávkou. Chceme o čtyři a půl tisíce měsíčně víc, volají

V pátek se návrhem na Hollanův popud začal zabývat odbor dopravy brněnského magistrátu. „Prověří možnosti využívání vyhrazených míst pro veřejné instituce,“ vzkázal.

Návrh vítá spolek Brno autem zastupující brněnské řidiče. O podobnou možnost usiluje delší dobu. „Po částečném uvolnění těchto parkovacích míst voláme už dlouho. V době, kdy se v institucích nepracuje, jsou místa volná. Každý se tam ale bojí zastavit, protože mu hrozí odtah,“ komentoval jeho předseda Jan Mandát.

Podle něj může díky uvolnění institucemi nevyužívaných stání vzniknout přes sto třicet míst pro rezidenty a návštěvníky.

Před hlavním nádražím přibylo zábradlí. Chodci tak už nemohou k tramvajím přímo, musí podchodem nebo po přechodu u pošty.
Dělníci nainstalovali u nádraží zábradlí. Silnici už lidé nepřejdou