Rozhodnutí předcházela tříhodinová diskuze. „Jde o největší investici v historii města. Ovlivní Brno na desítky let, je třeba se o ní pobavit důkladně. V případě odsunu nádraží se v některých místech budou muset zvýšit počty tramvají o desítky, například v Křenové ulici nebo na Dornychu. Křižovatky takový provoz neunesou. S navrženým odsunem proto nesouhlasím,“ uvedl například náměstek primátora Martin Ander.

V Brně patří do takzvaného Bronxu hlavně Bratislavská a Francouzská ulice.
Radní chtějí v Bratislavské zpomalit auta. Kvůli nehodě žádají znovu magistrát

Podle zastupitele Petra Bořeckého by varianta Petrov až na čtrnáct let znamenala obří a velmi drahou stavbu v historickém jádru města. „Znamená to léta rozkopané místo v těsné blízkosti centra. V případě odsunuté varianty se sice o několik minut protáhne cesta tramvají k nádraží, o to kratší nicméně budou mít lidé cestu vlakem,“ míní.

Na diskuzi zazněla také kritika Kanceláře architekta města, jejíž stanovisko shledalo jako výhodnější nádraží u řeky. „Nepodlehli jsme žádnému tlaku developerů. Naše studie je výsledkem názorů dvanácti odborníků, kteří se nezávisle na sobě shodli, že je nejvýhodnější varianta u řeky,“ uvedl ředitel kanceláře Michal Sedláček. Nádraží v odsunuté poloze u řeky doporučil už dříve i Jihomoravský kraj. Definitivně o poloze nádraží však rozhodne až vláda.

Více místa pro lidi, více zeleně, nové chodníky pro pěší a méně aut – tak by se mohlo v budoucnu proměnit Halasovo náměstí na jednom z největších brněnských sídlišť Lesná.
Halasovo náměstí čekají změny. Přibude tam zeleň i prostor pro trhy