Rozhodnutí předcházela tříhodinová diskuze. „Jde o největší investici v historii města. Ovlivní Brno na desítky let, je třeba se o ní pobavit důkladně. V případě odsunu nádraží se v některých místech budou muset zvýšit počty tramvají o desítky, například v Křenové ulici nebo na Dornychu. Křižovatky takový provoz neunesou. S navrženým odsunem proto nesouhlasím,“ uvedl například náměstek primátora Martin Ander.
Podle zastupitele Petra Bořeckého by varianta Petrov až na čtrnáct let znamenala obří a velmi drahou stavbu v historickém jádru města. „Znamená to léta rozkopané místo v těsné blízkosti centra. V případě odsunuté varianty se sice o několik minut protáhne cesta tramvají k nádraží, o to kratší nicméně budou mít lidé cestu vlakem,“ míní.
Na diskuzi zazněla také kritika Kanceláře architekta města, jejíž stanovisko shledalo jako výhodnější nádraží u řeky. „Nepodlehli jsme žádnému tlaku developerů. Naše studie je výsledkem názorů dvanácti odborníků, kteří se nezávisle na sobě shodli, že je nejvýhodnější varianta u řeky,“ uvedl ředitel kanceláře Michal Sedláček. Nádraží v odsunuté poloze u řeky doporučil už dříve i Jihomoravský kraj. Definitivně o poloze nádraží však rozhodne až vláda.