Zastupitelé odsouhlasilii podmínku stavby podzemní dráhy, takzvaného severojižního kolejového diametru. „Pro variantu Řeka je to velmi žádoucí dodatek, bez kterého by bylo problematické nádraží dopravně obsloužit. Museli bychom přistoupit ke stavbě Nové městské třídy, což nechceme. Na tom se shodneme napříč politickým spektrem,“ uvedl po úterním hlasování brněnský primátor Petr Vokřál.

Pro usnesení hlasovalo jednatřicet zastupitelů města, sedm se zdrželo. Proti byli čtyři zastupitelé ze Strany zelených, kteří s variantou nádraží u řeky dlouhodobě nesouhlasí. „Diametr vnímáme jako mlhu, která má zastřít nevýhody odsunu nádraží. Slibovat lidem, že odsun nebude díky diametru tak špatný, není fér,“ zdůraznil náměstek primátora Martin Ander. Za konečné však rozhodnutí zastupitelů nepovažuje. Konkrétní plány na svůj další postup představí Strana zelených ve středu.

Ilustrační foto
U Anthroposu vznikne ovál pro in-line brusle. Umožní pořádání mistrovství světa

Zatímco variantu nádraží u řeky opoziční zastupitelé podpořili, diskuzi vyvolal dodatek podzemní dráhy. „Podmínka stavby severojižního kolejového diametru je nebezpečná a svazující. Navrhuji, aby byla z usnesení podmínka vypuštěna,“ komentoval opozičník za občanské demokraty Robert Kerndl.

Stejný požadavek následně měli i sociální demokraté a komunisté. „S podmínkou diametru nesouhlasím. Myslím si, že z Brna by měl vyjít jasný signál pro vládu i pro Správu železniční dopravní cesty: město Brno chce moderní železniční nádraží, chce zůstat na železniční mapě Evropy. A ten signál, který vyšleme, by měl být jednoznačný, silný, aby někdo v budoucnosti neřešil nějaké podmínky třeba severojižního diametru. Proto chci, aby zastupitelé jasně formulovali, jestli chtějí nádraží u řeky nebo pod Petrovem," prohlásil na jednání za sociální demokraty Roman Onderka. Ani jeden z jejich návrhů však hlasováním neprošel.

Před jednáním zastupitelů vystoupilo se svým názorem asi třicet řečníků, někteří z nich se zdrželi až do konce hlasování. „Koalice dříve slibovala, že pokud budou chtít Brňané proveditelnou variantu nádraží, dají na jejich názor, což neudělali. Z toho jsem zklamaný,“ posteskl si Vladimír Hynek z brněnské Bystrce. Nelíbil se mu ani výsledek hlasování, upřednostnil by nádraží v centru.

Pervitin. Ilustrační snímek.
Dealer pervitinu bodl svého zákazníka. Chtěl mě praštit, hájil se obžalovaný