Po dvouhodinové diskusi souhlasili s tím, aby si město nechalo vypracovat variantu územního plánu bez kontroverzní silnice.
„Sedmnáct městských částí, které představují téměř tři čtvrtiny obyvatel Brna, s touto variantou nesouhlasí. To mluví samo za sebe,“ kritizoval nový návrh zastupitel za ODS Martin Prchal.
Jeho kritika se však nakonec neujala. Rozhodnutí zastupitelů však neznamená, že R43 městem nepovede. Odborníci pouze budou muset zpracovat další expertízu k již existujícím dvěma studiím, které s rychlostní silnicí počítají.
Diskuse o tom, jestli se má vůbec Brno variantou bez R43 zabývat, se již tradičně zvrhla ve vzájemné osočování odpůrců a zastánců silnice.
„Dokumenty, které nám byly předloženy, pozměnil Martin Ander tak, aby vyhovovaly jeho odmítavému postoji k R43. To je evidentní pochybení,“ zaútočil na brněnského radního občanský demokrat Karel Hledík. Ander však jeho výtky odmítl.
Na zasedání dorazila asi čtyřicítka Brňanů, kteří rozhodnutí zastupitelů ocenili potleskem.