Následně vůz čeká spojování, interiér je už téměř dokončený. „Potom postupně budeme zkoušet funkčnost trolejbusu. Určitě tam máme práci ještě na dva měsíce," podotkl Čech.

V letošním roce skončí také rekonstrukce trolejbusu 14Tr. Vůz už je nalakovaný a je tam položená podlaha z voděodolné překližky. „Budeme postupně montovat v interiéru sedadla, madla. Začneme pokládat svazky kabeláže. Tady to máme ještě zhruba na pět měsíců," poznamenal Čech.

Hasiči po nehodě vyprošťovali z osobního auta zraněného v centru Brna na křižovatce ulic Nádraží, Nové sady, Úzká a Hybešova.
Hasiči v centru Brna vyprošťovali zraněného z havarovaného auta

Kloubový trolejbus 22Tr se dostal do Brna v roce 2003, vůz 14Tr je z roku 1995.

Do sbírky historických vozidel dopravního podniku se v příštích měsících zařadí také vozidlo 9Tr. „Jezdil v letech 1980 až 1996 v Brně a po vyřazení jsme jej prodali do ukrajinského Rovna. Když už dojezdil i tam, podařilo se nám jej v roce 2019 získat zpět," nastínila už dříve mluvčí dopravního podniku Barbora Doležalová. Tam bude ale oprava náročnější.

Ve sbírkách brněnského dopravního podniku je aktuálně patnáct retro a historických vozů. Nejvíc tramvají, pět autobusů a jeden trolejbus.