Rampa zasahuje do prostoru vznikajícího prodloužení tramvajové trati k univerzitnímu kampusu, stojí zároveň na stavebních pozemcích. „Po zrušení současné přímé rampy vznikne pro město ucelená lokalita pro další investiční činnost na tomto území. Studii na možné využití nyní zpracovává kancelář městského architekta,“ uvedla brněnská primátorka Markéta Vaňková.

Brněnští zastupitelé na posledním jednání schválili podobu smlouvy o náhradě škody mezi městem a Ředitelstvím silnic a dálnic kvůli přestavbě rampy. „Jejím vlastníkem jsme totiž my, proměnu ale připraví a následně provede město," sdělila mluvčí státních silničářů Lucie Trubelíková. Konkrétní termín uzavření rampy a objízdné trasy dosud nejsou známé.

Při přestavbě rampy oddělí stavbaři cyklistickou dopravu i chodník od hlavního dopravního prostoru. „Rozšíříme spodek i svršek vozovky v Jihlavské o nový připojovací pruh, který povede od nové rampy až k vyústění té rušené, kde naváže na její nynější připojovací pruh," přiblížil před časem brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Nová rampa bude dlouhá 301,5 metru, cyklostezka 208 metrů a chodník 199,5 metru. „Vozovku rušené rampy odstraníme a veškerou kabeláž, včetně veřejného osvětlení, přeložíme do nové trasy. Ponecháme pouze dešťovou kanalizaci. Nové komunikace budou mít živičný povrch," nastínil už dřív mluvčí brněnského magistrátu Filip Poňuchálek.

Představitelé města odhadují investici na zhruba šestatřicet milionů korun. Z nich si víc než sedmnáct milionů vyžádá odstranění staré stavby včetně přeložky elektrických kabelů.

S přestavbou rampy dlouhodobě počítá územní plán města. „Samostatná úprava křižovatky Jihlavské, Bítešské a Akademické je první etapou úprav Jihlavské na městskou komunikaci podle technické studie ulice, kterou si nechali zástupci města zpracovat v roce 2019," připomněl Poňuchálek.