Nově položené koleje spojí nynější konečnou Štefánikova čtvrť s Čertovou roklí. Tramvaje pojede po Merhautově a Okružní ulici ke křižovatce s třídou Generála Píky, kde se napojí na stávající trať. Současná smyčka Štefánikova čtvrť skončí.

Práce jsou rozdělené do dvou etap, první má začít v příštím roce. Zahrnuje přestavbu a rekonstrukci mostu přes železniční trať na konci Merhautovy, konstrukce je v havarijním stavu. Druhá etapa se soustředí hlavně na pokládání kolejí.

Brněnská šalina. Ilustrační foto.
Druhá tramvajová trať na Lesnou: začnou opravou chatrného mostu přes železnici

„Součástí projektu je i celková rekonstrukce uličního prostoru. Zahrnuje úpravy silnice, chodníků, parkování, ochranu okolí před hlukem z dopravy a také revitalizaci okolní zeleně,“ řekl brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Nová tramvajová zastávka Provazníkova cestujícím zajistí přestup na trolejbusové linky 25 a 26. Úpravy čekají na stávající nástupiště městské hromadné dopravy Štefánikova čtvrť, Lesná nádraží, Poliklinika Lesná a Halasovo náměstí.

Kudy povede nová tramvajová trať na Lesnou.
Prodloužení šaliny na Lesnou prošlo, lidé se dostanou do centra bez přestupu

Novinkou pro řidiče či cyklisty bude úprava křižovatky Okružní a Seifertovy ulice, která v současnosti tvoří nestandardní kruhový objezd. Rekonstrukce má místo šoférům zpřehlednit. Po celé délce opravené silnice vzniknou také cyklistické pruhy.

Prodloužení tramvaje na Lesnou má přinést rychlejší a pohodlnější spojení z centra na sever města. Vznikne další nezávislá trať na Lesnou, na níž mohou soupravy zamířit při výlukách či opravách. Představitelé města budou kvůli charakteru a přínosům stavby usilovat o peníze z evropských dotací. Náklady na projekt momentálně předpokládají ve výši osm set milionů korun.