Nově položené koleje spojí nynější konečnou Štefánikova čtvrť s Čertovou roklí. Tramvaje pojede po Merhautově a Okružní ulici ke křižovatce s třídou Generála Píky, kde se napojí na stávající trať. Současná smyčka Štefánikova čtvrť skončí.
Práce jsou rozdělené do dvou etap, první má začít v příštím roce. Zahrnuje přestavbu a rekonstrukci mostu přes železniční trať na konci Merhautovy, konstrukce je v havarijním stavu. Druhá etapa se soustředí hlavně na pokládání kolejí.
„Součástí projektu je i celková rekonstrukce uličního prostoru. Zahrnuje úpravy silnice, chodníků, parkování, ochranu okolí před hlukem z dopravy a také revitalizaci okolní zeleně,“ řekl brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.
Nová tramvajová zastávka Provazníkova cestujícím zajistí přestup na trolejbusové linky 25 a 26. Úpravy čekají na stávající nástupiště městské hromadné dopravy Štefánikova čtvrť, Lesná nádraží, Poliklinika Lesná a Halasovo náměstí.
Novinkou pro řidiče či cyklisty bude úprava křižovatky Okružní a Seifertovy ulice, která v současnosti tvoří nestandardní kruhový objezd. Rekonstrukce má místo šoférům zpřehlednit. Po celé délce opravené silnice vzniknou také cyklistické pruhy.
Prodloužení tramvaje na Lesnou má přinést rychlejší a pohodlnější spojení z centra na sever města. Vznikne další nezávislá trať na Lesnou, na níž mohou soupravy zamířit při výlukách či opravách. Představitelé města budou kvůli charakteru a přínosům stavby usilovat o peníze z evropských dotací. Náklady na projekt momentálně předpokládají ve výši osm set milionů korun.