Zpracovatelé se kromě hlavní tratě mezi Zastávkou a Jihlavou zaměří také na odbočné mezi Okříšky na Třebíčsku a Znojmem i Studencem na Třebíčsku a Křižanovem na Žďársku. „V rámci variant prověří i úpravy dalších parametrů tratí jako jsou změny kolejového uspořádání stanic nebo zvýšení traťové rychlosti," zmínila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Varianty musí podle správců železnice nabídnout dostatečnou kapacitu výhledovému dopravnímu řešení v osobní i v nákladní dopravě. „Vůči prověřované části sítě může být výsledkem studie i obhajoba elektrizace pouze v části, například v hlavní ose Zastávka u Brna – Jihlava, pokud by pro navazující tratě zřejmě s nižším přepravním potenciálem nebyla prokázána proveditelnost projektu," poznamenala Friebová.

Termín dokončení studie se bude odvíjet od termínu podpisu smlouvy. Předpokládaná doba zpracování je šestnáct měsíců. „Výsledek tedy bude známý nejdříve v druhé polovině roku 2023," sdělila mluvčí.

Rekonstrukcí nyní prochází trať mezi Brnem a Zastávkou. První úsek mezi Brnem a Střelicemi už železničáři elektrifikovali, ale druhá etapa bude mít zpoždění, Správa železnic na ni kvůli úsporám nemá pro letošní rok peníze. Obyvatelé i představitelé Zastávky tak jsou nyní v nejistotě. Podle starosty Petra Pospíšila pořád zaznívají sliby, ale pak přijde odklad modernizace. „Nechápu, proč má být nějaká akce hotová z důvodu šetření z padesáti procent,“ namítl nedávno pro Deník Rovnost.