Kdo navrhnul přechod pro cyklisty na čtyřproudé silnici? A co znamenají červené pruhy před semaforem, které končí v polovině silnice? Takové připomínky se ozývají z řad řidičů i cyklistů, kteří se už projeli po šestikilometrové trase z Nových Sadů do Nového Lískovce. Brněnský deník Rovnost proto na nově vyznačený koridor vyrazil s dopravními odborníky a trasu ve směru z města otestovat. Za většinu problémů může podle zjištění Rovnosti neznalost pravidel silničního provozu.

Nový koridor pro cyklisty je prvním ve městě, který je z velké části vyznačený přímo v hlavním prostoru silnice. „Výstavba cyklostezek je totiž velice náročná nejen na množství potřebných peněz, ale i na prostor. A silnice jsou tu i pro cyklisty,“ vysvětlil dopravní odborník Pavel Skládaný z Centra dopravního výzkumu v Brně.

Novinka však vyvolává rozpaky a nejasnosti na mnoha místech, kterým řidiči ani cyklisté nerozumí. Už po prvních desítkách metrů na ně čeká rarita, se kterou se dosud nikde v Brně nesetkali. Na silnici vedoucí po Nových Sadech k hale Rondo je totiž společný pruh pro cyklisty a autobusy, kde nemají jiné dopravní prostředky co dělat. „Osobní doprava sice v těchto místech přišla o jeden pruh, cyklisté a městská hromadná doprava však má naopak cestvání snažší,“ pochvaluje si Skládaný.

Řidiči s tím však příliš spokojeni nejsou. „Připadá mi jako hloupost vymezit speciální pruh pro kola a autobusy, když tu i bez něj bývaly často zácpy,“ myslí si například Roman Vodrážka.

Podle odborníků je jeho názor jen ukázkou toho, jaké mínění mezi řidiči převládá. „Většina má pocit, že silnice je postavená pro auta a kolo je na ní něco jako otravný hmyz. To však není pravda, cyklista je plnohodnotným účastníkem silničního provozu,“ zdůraznil brněnský projektant a odborník na cyklistickou dopravu Adolf Jebavý.