Z koalice ale zatím nevystoupíme. Budeme se snažit přesvědčit koaliční partnery, aby změnili vládní rozhodnutí z roku 2002 a nádraží mohlo zůstat v centru,“ prohlásil člen představenstva Strany zelených Martin Ander. Po tříhodinové diskuzi se také shodli na tom, že nebudou bránit rozvoji jižního centra. „To je už v mapách zakresleno dávno. Proto nechceme aby Brno bylo bržděno v rozvoji. Na tom, že odsouvat nádraží je chyba si stále stojíme,“ upřesnil Ander. Podle něj nehrozí, že strana ve které je členem bude inisiovat jednání s vládou nebo s evropskou komisí. „Chápeme, že na to nemáme mandát,“ doplnil. V přístícvh týdnech by tak měla pokračovat koaliční jednání, ve kterých si jednotlivé strany vyjasní své postoje.

Do sporu radniční koalice se včera vložila také občanská koalice Nádraží v centru, která podrobně vypracovala plán pro stávající polohu nádraží.

„Lidé mají stále stejný názor. Podle posledního průzkumu si odsun nádraží na jih města přeje jen osmadvacet procent Brňanů,“ upozornil mluvčí Nádraží v centru Svatopluk Bartík. Postoj veřejnosti podle něj vážně ohrožuje možnost čerpání dotací z evropských fondů.

„Máme zápisy z Bruselu, kde zástupci Evropské unie upozorňují, že pokud nebude na podobu nádraží většinový názor veřejnosti, peníze do Brna nepošlou,“ dodal ředitel Hnutí Duha Petr Machálek. Plán, který prosazuje koalice Nádraží v centru, srovnávali s odsunutou variantou experti v analýze, kterou si nechalo vypracovat město.

Analýza upozorňuje na to, že Brňané pocítí osmisetmetrové posunutí zejména při dojezdu do historického centra. Cestování se prodlouží o osm minut. Zdůrazňuje také, že pohled na Brno nebude dlouhou dobu hezký. Z dokumentu ale vyplývá, že z dopravního hlediska je výhodnější stavět vedle autobusového nádraží Zvonařka.