Protože byly podle primátorky města Markéty Vaňkové byly kapacity ve Starém Lískovci téměř vyčerpané, souhlasilo vedení města s návrhem městské části. „Ačkoliv se snažíme podporovat především městskou dopravu, všímáme si, že auta jsou mezi lidmi stále velmi oblíbená. Považujeme tedy za důležité parkovací místa doplňovat,“ sdělila Vaňková.

Radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl zmínil, že v současné době jsou naplánovaná další parkoviště v Líšni a Komíně. „Prvotní impuls a návrh lokace k výstavbě očekáváme od zástupců městských částí, protože mají přehled o tom, co je u nich potřeba,“ vysvětlil radní.

Za upálení družky hrozí obžalovanému Josefu N. až dvacet let za mřížemi.
Tragédie v Rajhradě: obžalovaný popírá podpálení družky, víme, kdy bude rozsudek

Ve Starém Lískovci připravovali zástupci projekt přes deset let. „V lokalitě často parkují lidé, kteří přestupují na hromadnou dopravu a tím je lokalita zatížena. Dá se navíc očekávat, že poptávka po místech bude stoupat s rozšiřováním rezidentního parkování ve městě,“ řekl starosta městské části Starý Lískovec Vladan Krásný.

Součástí úpravy parkovacích ploch byla i úprava blízkého okolí. Do toho spadá veřejné osvětlení nebo připojení parkoviště k chodníkům vedoucích k zastávkám hromadné dopravy i k domům. V budoucnu by tam mohly vzniknout i nabíjecí stanice pro elektroauta.

Na Sadovou a do Soběšic začne v Brně pravidelně jezdit parciální trolejbus. Část trasy s využitím trolejového vedení, část na baterie.
Chvíli po trolejích, chvíli na baterku. Brno zavádí první kombinovanou linku MHD

Obě parkoviště vznikla za rok. Náklady byly přes osmapadesát milionů korun, vedení města je hradilo z Fondu mobility. „Vracíme tak vybrané peníze z rezidentního parkování zpět do dopravy,“ podotkla Vaňková.