Obě konstrukce jsou v nevyhovujícím stavebně-technickém stavu. Čeká je demontáž a přestavba na železobetonové deskové mosty s tuhou výztuží. „Při stavbě musí lidé počítat s uzavírkou silnice pro auta. Průchod pro pěší pod rekonstruovanými mosty umožníme, až na krátké úseky v průběhu demolice stávajících mostních konstrukcí,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Zachování průchodu pro pěší požadovali zástupci Židenic, protože se místo nedá obejít. „Chceme také vyznačení regulérního cyklopruhu na každé straně, nové chodníky a osvětlení," přiblížil tamní místostarosta Petr Kunc.

Doplnil, že žádali i úpravu výšky podjezdu, aby jím mohly projet pouze autobusy, ale nikoliv už kamiony. „Oba nové mosty budou mít rozpětí 16,5 metru a podjezdnou výšku 3,8 metru," upřesnil Gavenda.

Uzavření průjezdu pod mosty se zásadně dotkne cestujících městskou hromadnou dopravou. Přes místo pravidelně směřují autobusové linky 64 a 82.

Místem pravidelně jezdí třeba Patrik Krejčí, který bydlí nedaleko. „Mosty nejsou zrovna v nejlepším stavu. Až tak velkou zajížďku pro mě jejich uzavření nebude znamenat. Horší bylo, když před dvěma lety uzavřeli nedaleký Zábrdovický most,“ řekl Brňan.

Nedávno přímo na místě řešili projektanti stavby se zástupci městské části zachování a kácení blízkých dřevin kvůli pracím. Podle Kunce z deseti stromů zmizí přinejmenším tři, které jsou ve špatném zdravotním stavu. „Potřebu kácení dřevin upřesní místní šetření se zástupci referátu životního prostředí. V případě odstranění zeleně provedeme náhradní výsadbu podle požadavků úřadu," doplnil Gavenda.

Přes první most míří vlaky jezdící na trati mezi Brnem a Českou Třebovou. „Aby byl zajištěný vždy alespoň jednokolejný provoz, budeme stavební práce provádět za střídavých výluk jedné ze dvou traťových kolejí," ujistil Gavenda.

Dodal, že druhá mostní konstrukce je součástí posvitavského vlečkového systému. Posvitavská vlečka se po přesunutí hlavního nádraží zruší.