Život na zemi vznikl díky asteroidům, říká nová studie brněnských vědců

Brno – Podle českých vědců můžou za vznik života na Zemi asteroidy. Výzkum sloučil metody výpočetní chemie a laserových experimentů. „Mnozí badatelé se domnívají, že dopady cizích těles ze Země odstranily život. Náš výzkum ukazuje, že to mohlo být jinak," řekla Judit Šponerová z Biofyzikálního ústavu. Na výzkumu se podíleli vědci z pražského Ústavu fyzikální chemie, brněnského Biofyzikálního ústavu a Středoevropského institutu Ceitec. Simulovali v experimentech podmínky, které na Zemi panovaly před čtyřmi miliardami let.

15.12.2014 2

Laboratoře CEITECu.Foto: DENÍK/Attila Racek

Redakční rada časopisu PNAS, kde práci publikují, označila studii jako vědecký výsledek mimořádného významu. „Právě toto období mohlo být klíčovým momentem pro vznik látek nezbytných pro vývoj života na naší planetě," zdůvodnila Šponerová.

Autor: Veronika Gecová

15.12.2014 VSTUP DO DISKUSE 2

Fotografie, která se stane symbolem letošních voleb.
DOTYK.CZ

Internet se baví: Babiš líbá a Benda je stejnou jistotou jako smrt a daně

Socha prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka na Komenského náměstí promluvila. Alespoň prostřednictvím háčkované dečky, která se na ni v pondělí dopoledne objevila. Nesla slovo Padnu.

Socha prezidenta Masaryka opět "promluvila". Padnu, stálo na háčkované dečce

S autem skončil v tramvajovém kolejišti. Řídil pravděpodobně pod vlivem drog

Brno /FOTOGALERIE/ – K neobvyklému vozidlu v kolejišti museli vyjíždět krátce před půlnocí v noci na pondělí brněnští hasiči. V Žabovřeské ulici pomáhali řidiči, který po nehodě skončil i s autem na tramvajové trati.

Poslanec TOP 09 Válek: ODS má dobré lidi. Předseda Fiala je můj bývalý rektor

Brno - Při minulých volbách neuspěl, tentokrát se jako jediný z jihomoravské TOP 09 do poslanecké sněmovny probojoval. Po celou sobotu ve štábu své strany sledoval přetahovanou ODS a SPD o druhé místo ve volbách. „Úspěch občanských demokratů mě příjemně překvapil. Strana má hodně dobrých lidí, například Petr Fiala je můj bývalý rektor,“ zhodnotil možnou spolupráci se stranou Válek.

Z výsledků voleb jde vidět i boj o hodnoty, míní lídr ODS Petr Fiala

Praha /ROZHOVOR/ – Občanští demokraté si v parlamentních volbách vybojovali druhé místo. „Nárůst hlasů je pro nás závazkem,“ uvedl předseda občanských demokratů Petr Fiala.

Větve chytají do pasti řidiče i chodce. Majitelé je odstraní až po výzvě

Brno - Jako v džungli si připadají lidé v některých brněnských ulicích. Například v královopolské U Vodárny se vyhýbají trávě prorůstající chodníky i větvím keřů. Ty totiž někde sahají i do tří čtvrtin chodníku a zavírají společně se zaparkovanými auty chodce do pasti. Problémy řeší úředníci z městských částí, často ale nejsou úspěšní.