České dráhy tvrdí, že se požadavkům cestujících i ministerstva snaží vyhovět. „Zájem o zajištění provozu linky jsme dali najevo už téměř před rokem,“ uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Dosud ministerstvo za provoz těchto rychlíků doplácí Českým drahám podle posledního výkazu prokazatelné ztráty 234 milionů korun ročně, ztráta na kilometr je 134 korun.

Brno-BohumínVybraný dopravce získá smlouvu až do roku 2027.
Stát na trase navýší provoz zhruba o 17 procent.
Dopravci mají čas na podání nabídky do čtvrtka.
Ve hře je provoz zhruba dvou milionů najetých kilometrů ročně.


RegioJet účast nebo neúčast na řízení odmítl komentovat. „Dosud jsme se na zadávací dokumentaci v podobných řízeních na jiné trasy dívali s ohledem na podmínky a krátký časový termín poměrně skepticky,“ sdělil mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.

Více si můžete přečíst zde